[ Викачати з сервера (42.7 Kb) ] | 05.02.2020, 12:26 |
Літературне читання 4 клас (за методом « Шість капелюшків мислення») Тема. Вступ до розділу. Езоп. Двоє приятелів та ведмідь Мета: активізувати й розширити знання учнів про байку як жанр; дати уявлення про першого байкаря Езопа; вчити передавати в інтонації слова героїв, оцінювати їхні вчинки, виявляти мотиви їхньої поведінки; вдосконалювати вміння структурувати текст, визначати головну думку; розвивати вміння формувати власну думку, творче мислення; виховувати позитивні риси характеру та готовність допомогти у скрутну хвилину. Хід уроку І. Організаційний момент слайд№1 Видумуй, пробуй, твори! Розум, фантазію прояви! Активним і уважним будь І про кмітливість не забудь! ІІ. Актуалізація опорних знань 1.Робота над скоромовкою. Гра «Дощик» слайд№2 Своїх друзів пригощаю, Наливаю в чашки чаю, слайд№3 Ось варення із порічки, А ось тістечко з сунички. 2.Артикуляційні вправи ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Діти, що ви бачите незвичайного на дошці? ( Кольорові капелюшки) - Сьогодні вони допоможуть нам опрацювати новий матеріал уроку. Щоб урок нам розпочати, Потрібно колір смайлика обрати. - Об’єднайтеся в групи за кольором обраних смайликів. - Смайлики відкладіть, будь ласка, на край вашої парти. - Колір смайлика означає колір капелюшка в якому ви будете працювати. 2.Вправа « Анаграми» слайд№4 Щоб зрозуміти про що буде йти мова на уроці, використаємо вправу «Анаграми» .
- Які слова з цієї групи слів можна виділити? (Дружба, приятель). -Яка різниця між цими поняттями? ІV. Повідомлення теми і мети уроку слайд№5 Отже, за допомогою байки Езопа « Двоє приятелів і ведмідь» ми з’ясуємо хто такий друг, а хто приятель. І що важливіше в житті дружба чи приятелювання. V. Робота над змістом уроку 1. Вправа «Очікування» слайд№6 - Запишіть на смайлику, який ви відкладали на край парти, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку. - Відкладіть його знову. 2. Повторення значень капелюшків слайд№7 - Ми з вами не один раз працювали з капелюшками , але знову пригадаємо як повинні мислити, одягаючи капелюшок певного кольору. Білий капелюшок – отримуємо інформацію. Чорний – думаємо чи правда це, які недоліки, тобто шукаємо щось негативне. Жовтий – шукаємо переваги, позитивні сторони тієї чи іншої події. Червоний – передаємо емоції, шукаємо відповідь на запитання. Які у мене виникають з цього приводу почуття. Зелений – творчість, втілення нових ропозицій та ідей. Синій – підбиття підсумків, чого ми досягли. 3.Ознайомлення з байкою Білий капелюшок – це інформація. Отже, відкриваємо підручник на с. 117. Всі уважно слідкуйте за аудіозаписом, бо білий капелюшок може перейти в будь-який момент до вас.(Потім продовжують читати діти). 4. Вправа « Стіна слів» слайд№8 - Ми прочитали байку і кожен з вас задумався над значенням деяких слів. - Зверніть увагу на стіну слів. Давайте з’ясуємо значення цих слів. (Підношу білий капелюшок до голови учня, він обирає слово і пояснює його значення). Стіна слів Вкупі оговтався скрута вгледів відсіч Самісінький невдовзі нажаханий бурмило - Якщо нам незрозуміле якесь слово, де ми можемо знайти його значення? (У тлумачному словнику) 5.Аналіз змісту байки - Про кого розповідається у байці? - Куди йшли приятелі? - Кудою йшли чоловіки? - Куди кинувся один із чоловіків, вгледівши ведмедя? - Що зробив інший чоловік? - Які були дії ведмедя? - Про що запитав у чоловіка приятель? - Яку відповідь отримав? - Чи справжніми друзями були чоловіки? Чому? - А яка різниця між другом і приятелем? 6.Правила роботи в групі слайд№9 - Далі ми будемо працювати у групах. Але перш, ніж розпочнемо цю роботу, пригадаємо правила роботи в групі. 7.Робота в групах слайд№10 -У кожної групи є конверт із завданням. Починаємо працювати. На роботу відводиться до 7 хвилин. - Коли група завершить роботу ,візьметеся за руки і піднімете їх догори. Це буде сигналом, що ви справилися з завданням. - Почерговість звітування нам допоможе встановити ось цей куб ( На сторонах куба зображення капелюшків різного кольору) Білий капелюшок. слайд№11 Знайти у підручнику, інтернеті відомості про Езопа. Скласти «Асоціативний кущ» до слова друг. - Виконуючи цю вправу, що ви для себе з’ясували? Чорний капелюшок. слайд№12 Вправа «Ріка очищення». Ваше завдання схематично зобразити камінці негативу і вікинути їх у воду. - Чого повинні були позбутися герої байки, викинувши камінчики? Жовтий капелюшок. слайд№13 Вправа «Промінчики добра». Потрібно зібрати промінчики з позитивом.
- Який висновок можна зробити, звертаючи увагу на вибрані промінчики? Червоний капелюшок. слайд№14 Вправа «Квітка настрою». - Які почуття виникали,читаючи байку? Чому? (Для виконання завдання скористайтеся смайликами настрою, наклеюючи їх у відповідних місцях байки, проаналізуйте свій вибір.) - Яке у вас виникло ставлення до героїв байки? Зелений капелюшок. слайд№15 Вправа «Фанфікшн». - Дофантазуйте і придумайте свою кінцівку байки. Як інакше вона могла закінчитись? - Які труднощі виникли під час виконання завдання? Синій капелюшок. слайд№16 Вправа «Інтрига». Потрібно виконати арифметичні дії, щоб прочитати вірш Про дружбу В життім–м усім потрібна дру+жаб–а+а: Для розу–у+ваг, і для журавель–ав–ель+би, й для служби. Із другом легше в світі жити, Але й дружити треба вміти. Слід другові дого-го+по+магати, В пригоді завжди захро-р-о+ищу-у+ати, Слід жарти друга розумний-ний+іти Й самому жартувати вмя-я+і+ти. Коли ж якесь непорозуміння, Потрібно виявить терпіння. При сварці швидко-ко+ше поми+рю-ю+итись. Не варто з друзями сваритись. - Яка головна думка цього вірша? Чого він нас навчає і як він пов’язаний з байкою? VІ. Підсумок уроку Ви справжні молодці. Творчо і активно попрацювали. 1.Бліц-опитування - Яку байку читали на уроці? - Хто є автором цієї байки? - Де жив Езоп? - Якої слави за життя набув Езоп? - Назвіть головних героїв байки. 2. Оцінювання - Оцініть свою роботу за кількістю наліпок на вашому смайлі. (За кожну правильну відповідь наклеюється наліпка на смайлик учня, який було обрано на початку уроку.) 3.Здійснення очікувань - Давайте подивимося на ваші очікування. Чи справдилися вони? Якщо ні, то чому? 4.Шкала настрою - Який у вас був настрій протягом уроку? Виберіть із стаканчика смайлик відповідно до вашого настрою і покажіть. - Я рада, що у вас чудовий настрій (я рада, що у більшості із вас…) - А хочете знати який у мене настрій? слайд№17 - А знаєте чому? - Тому що мої очікування справдилися. Мої дітки були активними, творчими, гарно попрацювали. - А всім вам я бажаю вірних друзів по життю. Але, щоб і ваша вірність нікого не розчаровувала. 5.Вправа « Приємний сюрприз». слайд№18 З капелюха діти дістають цукерку з прикріпленим побажанням. | |
| |
Переглядів: 44 | Завантажень: 1 | |
Всього коментарів: 0 | |