Урок літературного читання. Вступ до розділу. Езоп. Двоє приятелів та ведмідь.
[ Викачати з сервера (42.7 Kb) ]05.02.2020, 12:26

Літературне читання 4 клас

(за методом « Шість капелюшків мислення»)

Тема. Вступ до розділу. Езоп. Двоє приятелів та ведмідь

Мета: активізувати й розширити знання учнів про байку як жанр; дати уявлення про першого байкаря Езопа; вчити передавати в інтонації слова героїв, оцінювати їхні вчинки, виявляти мотиви їхньої поведінки; вдосконалювати вміння структурувати текст, визначати головну думку; розвивати вміння формувати власну думку, творче мислення; виховувати позитивні риси характеру та готовність допомогти у скрутну хвилину.

Хід уроку

І. Організаційний момент слайд№1

Видумуй, пробуй, твори!

Розум, фантазію прояви!

Активним і уважним будь

І про кмітливість не забудь!

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.Робота над скоромовкою. Гра «Дощик» слайд№2

Своїх друзів пригощаю,

Наливаю в чашки чаю, слайд№3

Ось варення із порічки,

А ось тістечко з сунички.

2.Артикуляційні вправи

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Бесіда

- Діти, що ви бачите незвичайного на дошці?

( Кольорові капелюшки)

- Сьогодні вони допоможуть нам опрацювати новий матеріал уроку.

Щоб урок нам розпочати,

Потрібно колір смайлика обрати.

- Об’єднайтеся в групи за кольором обраних смайликів.

- Смайлики відкладіть, будь ласка, на край вашої парти.

- Колір смайлика означає колір капелюшка в якому ви будете працювати.

2.Вправа « Анаграми»           слайд№4

Щоб  зрозуміти про що буде йти мова на уроці, використаємо вправу «Анаграми» .                                                                                                

  1.   итачит (читати)
  2.   ичвельт (вчитель)
  3.   еркадй (крейда)
  4.   ошдак (дошка)
  5.   удгр (друг)
  6.   яприльте (приятель)

- Які слова з цієї групи слів можна  виділити? (Дружба, приятель).

-Яка різниця між цими поняттями?

ІV. Повідомлення теми і мети уроку                  слайд№5

Отже, за допомогою байки Езопа « Двоє приятелів і ведмідь» ми з’ясуємо хто такий друг, а хто приятель. І що важливіше в житті дружба чи приятелювання.

V. Робота над змістом уроку

1. Вправа «Очікування»                                       слайд№6

- Запишіть на смайлику, який ви відкладали на край парти, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку.

- Відкладіть його знову.

2. Повторення значень капелюшків                     слайд№7

- Ми з вами не один раз працювали з капелюшками , але знову пригадаємо як повинні мислити, одягаючи капелюшок певного кольору.

Білий капелюшок – отримуємо інформацію.

Чорний – думаємо чи правда це, які недоліки, тобто шукаємо щось негативне.

Жовтий – шукаємо переваги, позитивні сторони тієї чи іншої події.

Червоний – передаємо емоції, шукаємо відповідь на запитання. Які у мене виникають  з цього приводу почуття.

Зелений – творчість, втілення нових ропозицій та ідей.

Синій підбиття підсумків, чого ми досягли.

3.Ознайомлення з байкою

Білий капелюшок – це інформація. Отже, відкриваємо підручник на с. 117.

Всі уважно слідкуйте за аудіозаписом, бо білий капелюшок може перейти в будь-який момент до вас.(Потім продовжують читати діти).

4. Вправа « Стіна слів»                  слайд№8

- Ми прочитали байку і кожен з вас задумався над значенням деяких слів.

- Зверніть увагу на стіну слів. Давайте з’ясуємо значення цих слів.

(Підношу  білий капелюшок до голови учня, він обирає слово і пояснює його значення).

                                                     Стіна слів

Вкупі                   оговтався               скрута              вгледів             відсіч

        Самісінький               невдовзі             нажаханий         бурмило

- Якщо нам незрозуміле якесь слово, де ми можемо знайти його значення?

(У тлумачному словнику)

5.Аналіз змісту байки

- Про кого розповідається у байці?

- Куди йшли приятелі?

- Кудою йшли чоловіки?

- Куди кинувся один із чоловіків, вгледівши ведмедя?

- Що зробив інший чоловік?

- Які були дії ведмедя?

- Про що запитав у чоловіка приятель?

- Яку відповідь отримав?

- Чи справжніми друзями були чоловіки? Чому?

- А яка різниця між другом і приятелем?

6.Правила роботи в групі                         слайд№9

- Далі ми будемо працювати у групах. Але перш, ніж розпочнемо цю роботу, пригадаємо правила роботи в групі.

7.Робота в групах                                      слайд№10

-У кожної групи є конверт із завданням. Починаємо працювати. На роботу відводиться до 7 хвилин.

 - Коли група завершить роботу ,візьметеся за руки і піднімете їх  догори. Це буде сигналом, що ви справилися з завданням.

- Почерговість звітування нам допоможе встановити ось цей куб ( На сторонах куба зображення капелюшків різного кольору)

Білий капелюшок.                                      слайд№11

Знайти у підручнику, інтернеті відомості про Езопа.

Скласти «Асоціативний кущ» до слова друг.

- Виконуючи цю вправу, що ви для себе з’ясували?

Чорний капелюшок.                                      слайд№12

Вправа «Ріка очищення». Ваше завдання схематично зобразити камінці негативу і  вікинути їх у воду.

- Чого повинні були позбутися герої байки, викинувши камінчики?

Жовтий капелюшок.                                      слайд№13

Вправа «Промінчики добра». Потрібно зібрати промінчики з позитивом.

  • Чоловік виявився кмітливим.
  • Ведмідь не зїв чоловіка.
  • Байка закінчилася добре.
  • Ведмідь ніколи не чіпає мертвого.
  • Наука на все життя.
  • Чоловіки разом йшли з села до міста.
  • Дорога пролягала через густий ліс.
  • На лісовій галявині з’явився ведмідь.
  • Чоловік виліз на дерево, не сказавши нічого приятелеві.

- Який висновок можна зробити, звертаючи увагу на вибрані промінчики?

Червоний капелюшок.                                     слайд№14

Вправа «Квітка настрою».

- Які почуття  виникали,читаючи байку? Чому?

(Для виконання завдання скористайтеся смайликами настрою, наклеюючи їх у відповідних місцях байки, проаналізуйте свій вибір.)

- Яке у вас виникло ставлення до героїв байки?

Зелений капелюшок.                                            слайд№15

Вправа «Фанфікшн».

- Дофантазуйте і придумайте свою кінцівку байки. Як інакше вона могла закінчитись?

- Які труднощі виникли під час виконання завдання?

Синій капелюшок.                                                  слайд№16

Вправа «Інтрига».

Потрібно виконати арифметичні дії, щоб прочитати вірш

                                              Про дружбу

В життім–м усім потрібна дру+жаб–а+а:

Для розу–у+ваг, і для журавель–ав–ель+би, й для служби.

Із другом легше в світі жити,

Але й дружити треба вміти.

Слід другові дого-го+по+магати,

В пригоді завжди захро-р-о+ищу-у+ати,

Слід жарти друга розумний-ний+іти

Й самому жартувати вмя-я+і+ти.

Коли ж якесь непорозуміння,

Потрібно виявить терпіння.

При сварці  швидко-ко+ше поми+рю-ю+итись.

Не варто з друзями сваритись.

- Яка головна думка цього вірша? Чого він нас навчає і як він пов’язаний з байкою?

VІ. Підсумок уроку

Ви справжні молодці. Творчо і активно попрацювали.

1.Бліц-опитування

- Яку байку читали на уроці?

- Хто є автором цієї байки?

- Де жив Езоп?

- Якої слави за життя набув Езоп?

- Назвіть головних героїв байки.

2. Оцінювання

- Оцініть свою роботу за кількістю наліпок на вашому смайлі.

(За кожну правильну відповідь наклеюється наліпка на смайлик учня, який було обрано на початку уроку.)

3.Здійснення очікувань

- Давайте подивимося на ваші очікування. Чи справдилися вони? Якщо ні, то чому?

4.Шкала настрою

- Який у вас був настрій протягом уроку? Виберіть із стаканчика смайлик відповідно до вашого настрою і покажіть.

- Я рада, що у вас чудовий настрій (я рада, що у більшості із вас…)

- А хочете знати який у мене настрій?                                           слайд№17

- А знаєте чому?

- Тому що мої очікування справдилися. Мої дітки були активними, творчими, гарно попрацювали.

- А всім вам я бажаю вірних друзів по життю. Але, щоб і ваша вірність нікого не розчаровувала.

5.Вправа « Приємний сюрприз».                                                     слайд№18

З капелюха діти дістають цукерку з прикріпленим побажанням.

Категорія: Мои файлы | Додав: bilykludmila1974
Переглядів: 44 | Завантажень: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar